روش هایی که می توان شکایت های اینترنتی را پیگیری کرد

روش هایی که می توان شکایت های اینترنتی را پیگیری کرد اچ پی: کیفیت خدمات ارائه شده از مهم ترین دغدغه های کاربران است و یکی از مواردی که باید همیشه مورد توجه شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنت باشد، چگونگی برخورد با مشتریان و آگاهی از نحوه ارائه خدماتشان به آنهاست که بگفته معاون سازمان تنظیم مقررات ارتباطات تلاش می شود رضایت مندی افرادی که شکایتی را از خدمات مطرح کرده اند، به دست آورده شود.


مجید حقی -معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی- در گفت و گو با ایسنا، درباره ی شکایت های اینترنتی اظهار داشت: همانگونه که می دانید بررسی شکایت های اینترنتی هم بصورت تلفنی و هم بوسیله سایت انجام ۱۹۵ می شود؛ حتی برای پیگیری موضوع برای کسانی که شکایت طرح کردند، کدی ارسال می شود که بوسیله آن می توانند پیگیری های لازم را انجام و پاسخ اپراتورها را ببینند. اگر نپذیرند، می توانند باردیگر درخواست مجدد کنند؛ این فرآیندی است که مدت هاست اتفاق می افتد. اگر کسی بحث شکایت را مطرح کند و تا سه مرتبه هم پاسخ را نپذیرد، در نهایت ما در سازمان، اپراتورها را دعوت می نماییم و در یک کمیسیون بالاتری این مسئله را پیگیری می نماییم و جواب نهایی را می دهیم.
وی تاکید کرد به هر ترتیبی شکایت ها رها نمی شوند و تلاش می شود رضایت مندی افرادی که موضوع را مطرح کرده اند به دست آورده شود.

بر این اساس، سامانه ۱۹۵ با هدف پاسخگویی به شکایات، افزایش سطح رضایتمندی مشترکان و رفع مشکلات آنان در زمینه ICT به راه افتاده است. برای دسترسی آسان تر کاربران، روش های مختلفی برای ثبت و پیگیری شکایات در نظر گرفته شده که برمبنای آن کاربران می توانند با مراجعه به سایت https: //۱۹۵.cra.ir و یا تماس با تلفن گویای ۱۹۵ شکایت خود در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات را ثبت کنند.

همواره پشتیبانی و ارائه خدمات، کیفیت سرویس، مشکلات مالی و تعرفه، عدم آنتن دهی، پیامک متنی، خدمات مالکیت و سیمکارت، تشعشعات، ترابردپذیری، خدمات ارزش افزوده تلفن همراه و بسته های ترکیبی، همیشه از مصداق های پرتکرار شکایات ثبت شده در سامانه ۱۹۵ است. کاربران می توانند برای پیگیری شکایات سامانه ۱۹۵ کد دستوری #۸۰۱۰* را شماره گیری کرده و با انتخاب گزینه ۲ و وارد کردن کد پیگیری که از سامانه ۱۹۵ دریافت کرده اند، در قالب پیامک از آخرین وضعیت شکایت خود باخبر شوند.

کاربران در مراجعه به سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات مبتنی بر مکان نمای جغرافیایی، ابتدا باید محل شکایت خودرا در منوی جست وجو انتخاب و روی نقشه بصورت دقیق مشخص کنند و در مرحله بعدی اطلاعات شکایت شامل سرویس، نام اپراتور، نوع و موضوع شکایت را وارد کرده و با انتخاب دکمه مرحله بعد وارد منوی اطلاعات تماس شوند.

در این مرحله بعد از ورود اطلاعات تماس و متن شکایت، گزینه ثبت را انتخاب کنند؛ بعد از ثبت شکایت کاربر، کد رهگیری شکایت روی صفحه نمایش داده شده و همزمان به شماره تلفن همراه درج شده در اطلاعات تماس ارسال می شود.

همچنین کاربران می توانند با مراجعه مجدد به این سامانه و انتخاب گزینه پیگیری شکایت و وارد کردن کد پیگیری از وضعیت رسیدگی به شکایت خود باخبر شوند. علاوه بر این مشترکان در این سامانه می توانند شکایت های سایر مشترکان در زمینه های مختلف ICT را ببینند و یا درصورت مستندات شامل تصویر، صوت آنرا ضمیمه کنند.

طبق این گزارش در دولت گذشته از کوشش برای بهبود کیفیت خدمات اینترنتی گفته شده بود و این که سرویس ADSL در مقابل LTE شانسی ندارد و از سویی برای اینکه بازار اپراتورهای ثابت بزرگ شود، آنها باید خدمات فیبر عرضه کنند، همچون FTTC و یا سراغ VDSL بروند و تکنولوژی خودرا رشد بدهند.

بنابراین بعد از آن قرار شد شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنتی برای بهبود کیفیت تلاش کنند و با نظارت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، سامانه ای در اختیار عموم قرار بگیرد که گزارشی از کیفیت اپراتورها در آن منتشر شود و کاربران نیز نظرات خودرا درباره ی خدمات منعکس کنند.

البته ارائه این سامانه با تغییراتی مواجه گردید و در صورتیکه مقرر شده بود با گذشت فرصت ۴۵ روزه ای که به اپراتورها برای بهبود کیفیت خدماتشان داده شده، سامانه در اختیار عموم قرار بگیرد، به سبب تصمیم به ایجاد تغییراتی در این سامانه، ارائه آن با تاخیر مواجه گردید تا سامانه سنجش کیفیت فاکتورهای شبکه ملی اطلاعات تحت عنوان «فرادید» با تغییر ماهیت و نام به «نت سنج پلاس» بار دیگر در بهمن ماه ۹۸ رونمایی شود.

در همان زمان درباره ی تاخیر پیش آمده در رونمایی از این سامانه ازطریق یک مقام مسئول سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفته شده بود که این مجوزها و حساب ها حالا برای اپراتورها تعریف شده و هم به اطلاعات خودشان و هم به اطلاعات اپراتورهای دیگر دسترسی دارند. البته اپراتورها برای ارتقای سامانه هایشان درگیری هایی داشتند بدین سبب برای اینکه سامانه ها را در هم تلفیق کرده، بحث شکایات و تعرفه و کیفیت را در هم تجمیع شوند تا بصورت یک مجموعه در اختیار مردم قرار گیرد، به زمان نیاز بود.

همچنین از آمادگی زیرساخت ها ظرف دو هفته آگاهی داده شده بود و البته بعد از چند روز اعلام گردید این سامانه برای دسترسی به اطلاعات کیفیت سرویس ها، در اختیار عموم مردم قرار گرفته و اطلاعات این سامانه از سامانه های مختلف جمع آوری شده و تقریباً سامانه فرادید برای دسترسی عموم مردم آماده و نیاز به برخی هماهنگی هایی دارد که در حال انجام می باشد.

مهم ترین خاصیت های سامانه نت سنج پلاس چیست؟

براساس این گزارش در این سامانه هر ایرانی در هر مکانی می تواند ببیند که چه شرکت هایی خدماتشان ارائه می شود؟ کیفیت پوشش چیست؟ میزان سرعتی که می تواند دریافت کند چقدر است؟ شکایات مردم در آن منطقه چه بوده؟ و اندازه گیری های کیفی چه می گوید؟ همین طور علاوه بر اطلاعات رگولاتوری، نظراتی که کاربران منعکس می کنند هم در این سامانه وجود دارد و هر یک از کاربران در هر نقطه از کشور می توانند انتخاب کنند که کدام اپراتور چه سرویسی می دهد و از نظرات سایر مردم هم باخبر شوند.

در سال ۱۴۰۰ هم عیسی زارع پور-وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- درباره ی سرعت اینترنت گفته بود ما قبول داریم که در اینترنت ثابت مشکل داریم برای اینکه زیرساخت های ارتباطات ثابت در گذشته به اندازه مناسب و همگام با ارتباط همراه توسعه پیدا نکرده است؛ دولت سیزدهم بنا دارد توسعه ارتباطات ثابت پرسرعت را در کشور بصورت ویژه دنبال کند و پروژه فیبرنوری منازل در اولویت برنامه های این وزارتخانه است.

وی همین طور بیان کرده بود: در صورتیکه به سبب مشکلات مربوط به عدم توسعه شبکه توسط اپراتورها، سرعت کاربران در سراسر کشور به طور متوسط ۵ تا ۶ مگابیت برثانیه را نشان میدهد و در پروانه اپراتورها دو مگابیت برثانیه آمده است، اما الان سرعت دانلود حدود هشت برابر این مقدار را نشان میدهد. ما ادعا نمی نماییم که این سرعت ایده آل است بلکه باید به چند ده و حتی چند صد مگابیت برثانیه هم برسیم. قسمتی از انتقادات درباره ی کندی اینترنت هم درست است و قبول داریم و اپراتورها در صدد رفع آن هستند اما بخشی هم ناشی از فضاسازی رسانه ای است.

پس از آن صادق عباسی شاهکوه -رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی- هم اعلام نمود: هم اکنون جلسات کمیته ویژه پایش و بررسی کیفیت اینترنت با هدف بررسی دقیق وضع موجود و احصای مشکلات و ارائه برنامه زمان بندی برای رفع آنها از طرف اپراتورها برگزار می گردد و اپراتورهایی که کمترین و بیشترین میزان پیشرفت در اجرای برنامه زمان بندی رفع مشکلات را داشته باشند، به مردم معرفی می گردند.

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی هم در تیرماه سال جاری قطعی سیمکارت، عدم آنتن دهی شبکه موبایل و دسترسی به اینترنت، تخلیه سیمکارت، عدم تضمین کیفیت سرویس ارائه شده، پیامک تبلیغاتی، پاسخگو نبودن، ثبت نام و واگذاری سیمکارت بدون حضور مالک به شخص دیگر، عدم رعایت تعرفه ترافیک داخلی و بین الملل و... را از موضوعات شکایت های مردمی اعلام نموده است.

به تازگی هم پیمان قره داغی- مدیرکل صیانت از حقوق مصرف کننده رگولاتوری- از کاهش میانگین زمان رسیدگی به شکایات در زمینه دفاتر پیشخوان خدمات دولت خبر داده است.

وی گفته بمنظور تسریع در پاسخگویی به شکایات و کاهش میانگین زمان رسیدگی به شکایات حوزه دفاتر پیشخوان خدمات دولت، از شروع مهر سال جاری بعد از ثبت شکایات مشترکان در سامانه ثبت و پاسخگویابی به شکایات (۱۹۵) در زمینه دفاتر پیشخوان خدمات دولت، اطلاع رسانی لازم بوسیله پیامک به مسئول و صاحب پروانه آن دفتر به انجام می رسد. در پنج ماه ابتدایی سال قبل ۶۳۷ شکایت از دفاتر پیشخوان خدمات دولت ثبت شده است، در صورتیکه در همین بازه زمانی امسال هزار و ۱۵۷ شکایت ثبت شده است که این شکایات به تخلف ۸۰۵ دفتر پیشخوان خدمات دولت مربوط می شود.





منبع:

1401/07/06
13:07:56
5.0 / 5
437
تگهای خبر: ارتباطات , اینترنت , پیامك , تكنولوژی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۴
hp لپ تاپ
newhp.ir - حقوق مادی و معنوی سایت اچ پی محفوظ است

اچ پی

معرفی محصولات اچ پی