مایکروسافت نیروگاه اتمی خرید

مایکروسافت نیروگاه اتمی خرید اچ پی: مایکروسافت قرارداد جدیدی امضا نموده است تا نیروگاه هسته ای تعطیل شده ی تری مایل آیلند (Three Mile Island) را احیا کند. اگر این قرارداد به تأیید نهادهای رگولاتوری برسد، مایکروسافت بطور انحصاری از 100 درصد خروجی نیروگاه هسته ای برای تامین نیازهای خود در عرصه ی دیتاسنترهای هوش مصنوعی استفاده خواهدنمود.


به گزارش اچ پی به نقل از خبر آنلاین، شرکت Constellation، مالک تری مایل آیلند، در اطلاعیه ای مطبوعاتی می گوید با فرض تأیید قرارداد از طرف نهادهای رگولاتوری، مایکروسافت در سال ۲۰۲۸ نیروگاه هسته ای موردبحث را احیا می کند.
به نقل از زومیت، راکتوری که مایکروسافت در پی احیای آنست، در سال ۲۰۱۹ به دلیلهای اقتصادی تعطیل شد. آن راکتور در نزدیکی راکتوری قرار دارد که بدترین حادثه ی هسته ای تاریخ ایالات متحده را رقم زد و در سال ۱۹۷۹ از چرخه ی فعالیت خارج شد.
نیروگاهی که در سال ۲۰۲۸ بازگشایی می شود، توانایی تولید ۸۳۷ مگاوات انرژی را دارد که برای تامین انرژی موردنیاز بالاتر از ۸۰۰٬۰۰۰ خانوار کافی است. این عدد به وضوح نشان میدهد که دیتاسنترهای هوش مصنوعی به مقدار قابل توجهی انرژی نیاز دارند.
مایکروسافت بعد از احیای نیروگاه تری مایل آیلند، نام آنرا به مرکز انرژی پاک کرین تغییر خواهد داد تا یاد و خاطره ی کریس کرین (مدیرعامل فقید Exelon) را زنده نگه دارد. به سبب بندهای قرارداد، مایکروسافت می تواند به مدت ۲۰ سال از کل ظرفیت نیروگاه استفاده نماید. این اولین باری است که ردموندی ها وارد چنین توافق نامه ای می شوند.


1403/06/30
23:52:40
5.0 / 5
5
تگهای خبر: آنلاین , تولید , شركت , مایكروسافت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۴
hp لپ تاپ
newhp.ir - حقوق مادی و معنوی سایت اچ پی محفوظ است

اچ پی

معرفی محصولات اچ پی