معاون وزیر ارتباطات در گزارش اچ پی؛
۹۰۰ هزار سیمكارت مجانی به سرپرستان خانوار تعلق گرفت
به گزارش اچ پی معاون وزیر ارتباطات از تحویل ۹۰۰ هزار سیمكارت مجانی به سرپرستان خانوار توسط سه اپراتور موبایل كشور اطلاع داد و اظهار داشت: فرایند توزیع این سیمكارت ها ۴۸ ساعت زمان می برد.
حسین فلاح جوشقانی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره نحوه واگذاری سیمکارت های رایگان به سرپرستان خانواری که تابحال سیم کارتی به نامشان ثبت نبوده است، گفت: از زمان اعلام اعطای وام یک میلیون تومانی به سرپرستان خانوار، مشخص شد که ۲.۵ میلیون نفر از سرپرستان خانوار، دارای سیمکارت به نام خودشان نیستند که اپراتورها قبول کردند به این تعداد افراد، سیمکارت رایگان اعطا کنند. وی اظهار داشت: تابحال حدود ۹۰۰ هزار نفر به صورت آنلاین برای درخواست سیمکارت رایگان در شبکه اپراتورها درخواست داده اند که این درخواست ها تا عصر روز گذشته پاسخ داده شد. رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به اینکه این آمار مربوط به ثبت نام آنلاین برای دریافت سیمکارت رایگان است، اظهار داشت: در ابتدای اجرای این طرح، برخی دفاتر پیشخوان هم به صورت حضوری، نسبت به واگذاری سیمکارت به متقاضیان اقدام نمودند اما به سبب بروز برخی مشکلات و ازدحام جمعیت در دفاتر خدمات پیشخوان، این فرایند متوقف گردید. وی با اشاره به اینکه هر اپراتور نسبت به سهمی که در بازار موبایل در اختیار دارد، واگذاری سیمکارت به سرپرستان خانوار را عملیاتی کرده است، اضافه کرد: طی چند روز گذشته، فرایند واگذاری سیمکارت از زمان تحویل توسط اپراتور به پست و بعد از آن، توزیع و فعال سازی سیمکارت در شبکه یکی از اپراتورها زمان بر شده بود که این مشکل الان رفع شده و تمامی متقاضیان موفق به دریافت سیمکارت های خود شده اند. معاون وزیر ارتباطات افزود: بعد از فرایند توزیع سیمکارت توسط پست و احراز هویت دریافت کننده سیمکارت، دو اپراتور ایرانسل و رایتل به صورت برخط نسبت به فعال سازی سیمکارت مشترک اقدام می کردند اما این فرایند در اپراتور همراه اول حدود ۲۴ ساعت زمان می برد. بر این اساس از اپراتور همراه اول خواستیم تا این فرایند اصلاح گردد و سیمکارت مشترک بلافاصله بعد از تایید هویت در سیستم فعال شود. رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با تاکید بر اینکه در اجرای این طرح شرکت پست و اپراتورهای موبایل تمامی توان خودرا به کار بستند و نقایص اجرای طرح به سرعت رفع شد، اظهار داشت: واگذاری ۹۰۰ هزار سیم کارتی که از طرف متقاضیان تابحال درخواست شده است، تکمیل شده و از این پس هم برای هر متقاضی سرپرست خانوار سیمکارت اولی که تقاضای خودرا در سیستم یکی از اپراتورها ثبت کند، این بسته سیمکارت رایگان اعطا می شود. وی اظهار داشت: تنها کمتر از ۵ درصد سیمکارت متقاضیان به سبب آدرس های اشتباه و یا مخدوش و مشکل احراز هویت، به باجه های معطله پست عودت داده شده است. فلاح جوشقانی با اعلان اینکه بررسی های ما نشان میدهد ایراداتی که در روند فعال سازی سیمکارت متقاضیان وجود داشت، الان برطرف شده است، اشاره کرد: رگولاتوری پیگیری و نظارت بر این مساله را در دستور کار دارد تا بلافاصله بعد از دریافت متقاضی، سیمکارت وی فعال و قابل استفاده گردد. معاون وزیر ارتباطات با تاکید بر اینکه اگر مشترکی در این زمینه به مشکلی برخورد کرد و یا شکایتی داشت می تواند آنرا بوسیله مرکز تماس اپراتور و یا سامانه ۱۹۵ پیگیری کند، اظهار داشت: روال توزیع سیمکارت از زمانی که اپراتور آنرا به پست تحویل می دهد تا زمانی که این سیمکارت به آدرس متقاضی توزیع و تحویل می شود، حدود ۴۸ ساعت طول می کشد و هم اکنون مشکلی در این فرایند وجود ندارد. وی ادامه داد: ظاهراً بنظر می رسد محدودیت زمانی برای دریافت وام یک میلیونی سرپرست خانوار وجود نداشته باشد و کسانی که هنوز موفق به دریافت سیمکارت رایگان از اپراتورها نشده اند می توانند دراین زمینه اقدام نمایند. فلاح جوشقانی اجرای این طرح را آزمونی عنوان نمود برای آنکه سایر فرآیندها را هم به مرور به سمت الکترونیکی شدن ببریم و آنها را آنلاین اجرا نماییم. رئیس رگولاتوری درباب هزینه ای که برخی دفاتر پیشخوان دولت بابت ثبت نام سیمکارت سرپرست خانوار در روز نخست اجرای این طرح از متقاضیان دریافت کردند، اظهار داشت: چنانچه اینگونه مواردی وجود داشته باشد و به ما گزارش شود، حتما آنرا پیگیری می نماییم. چونکه مطابق اعلام اپراتورها، این سیمکارت ها رایگان است و از بابت آن نباید پولی پرداخت می شد. وی افزود: ثبت نام سیمکارت در شرایط عادی در دفاتر پیشخوان خدمات هزینه دارد اما در شرایط فعلی، اپراتورها از سیمکارت اولی ها، هزینه ای دریافت نمی کنند. معاون وزیر ارتباطات اظهار داشت: روز نخست که این خبر اعلام شد، همه کسانی که به دفاتر مراجعه کردند سرپرست خانوار نبودند و به تصور اینکه سیمکارت رایگان می دهند مراجعه کردند. اما به هر ترتیب در دو روز اول اجرای طرح، ثبت نام حضوری سیمکارت، آن هم پیش از مدیریت این موضوع، اشتباه بود و اقدام اپراتورها در این راستا با تذکر رگولاتوری همراه شد. وی اظهار داشت: چونکه این اقدام بدون هماهنگی با ما انجام شد. ما با رایگان شدن مشکلی نداشتیم اما در این شرایط و در بحران کرونا، ازدحام جمعیت در دفاتر پیشخوان خدمات قابل قبول نبود. البته ۷۰ درصد مراجعات در آن روزها به دفاتر پیشخوان، برای مواردی چون دریافت کد بورسی و غیره بود اما با توجه به این که دریافت سیمکارت از طرف متقاضیان هم مزید بر علت این شلوغی شد، به اپراتورها تذکر دادیم تا مبحث مورد مدیریت قرار گیرد.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب