آیفون ناخواسته گوگل را پولدارتر می کند
به گزارش اچ پی، زومیت نوشت: برای اولین بار، لیستی از بالاترین عبارت های جست وجوشده ی گوگل برمبنای میزان درآمدزایی، انتشار یافته است.
در طول دادگاه جنجالی گوگل، اسرار ناگفته ی زیادی فاش شدند. قاضی آمیت مِهتا که ریاست دادگاه را برعهده دارد، با بیشتر درخواست های گوگل برای محرمانه نگه داشتن اسناد و مکالمات جلسات خصوصی موافقت کرده است، اما در این میان، فهرستی مهم به بیرون درز کرد.
بر اساس گزارش سایت ورج، سایت رسمی وزارت دادگستری سند مربوط به موتور جست وجو و درآمد تبلیغات پلت فرم یوتیوب را منتشر نموده است. خیلی از بخش های مهم مخفی شده اند، اما می توانیم ۲۰ عبارتی که توسط کاربران آمریکایی در هفته ی منتهی به ۲۲ سپتامبر ۲۰۱۸ (۳۱ شهریور ۱۳۹۷) جست وجو شده و بیشترین درآمد را برای گوگل ساخته اند ببینیم.
آیفون ۸ آیفون ۸ پلاس بیمه ی اتومبیل (Auto Insurance) بیمه ی خودرو (Car Insurance) پروازهای ارزان نکات بیمه ی خودرو تلویزیون مستقیم (Direct TV) کالج های آنلاین AT&T Hulu (سرویس استریم ویدیو) آیفون اوبر (تاکسی اینترنتی) Spectrum (نام شرکت خدمات اینترنتی و تلویزیون کابلی) Comcast (نام شرکت ارائه دهنده ی خدمات مخابراتی) Xfinity (نام شرکت خدمات اینترنتی) نکات بیمه گزارش اعتباری رایگان بیمه ی ارزان خودرو AARP (خدمات بازنشستگان) LifeLock (احراز هویت) سه مورد از ۲۰ جست وجوی برتر پول ساز، مربوط به گوشی آیفون بودند. کلمات کلیدی اول، آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس بودند که در آن زمان بیش از یک سال قدمت داشتند و بتازگی توسط گوشی آیفون XR و آیفون XS جایگزین شده بودند. یازدهمین جست وجوی محبوب هم کلمه ی آیفون بود.
بیشتر بخوانید:
ترسناک ترین انگل جهان، آلودگی مساوی با مرگی دردناک و بنفش!/ عکس پیش بینی ترسناک ماسک/ نسل بشر اینطور منقرض می شود کار غیراخلاقی هوش مصنوعی با بازیگر زن سرشناس/ اسکارلت جوهانسون شکایت کرد گوگل از بیشتر جست وجوهای انجام شده درآمدی کسب نمی کند؛ برای اینکه هدف بیشتر آنها انجام خرید نیست. به عنوان مثال، اگر کسی در مورد خبر حوادث اخیر یا شخصیت تاریخی معروف جست وجو کند، بطور قطع بدنبال خرید چیزی نیست.
تنها ۲۰ درصد از جست وجوهای گوگل برای مقاصد تجاری هستند و کسب وکارها تبلیغات خودرا روی آنها قرار می دهند. تبلیغ کنندگان هم از کلمات کلیدی رقابتی و پرسود، کسب درآمد می کنند.
آیفون ۸ در بازه ی زمانی سپتامبر ۲۰۱۸ (شهریور ۹۷) تنها یک سال قدمت داشت، بدین سبب احیانا خرده فروشان، ارائه دهندگان خدمات بی سیم و تولیدکنندگان لوازم جانبی، در آن هزینه های بسیاری را برای تبلیغ محصولات مرتبط متحمل شده بودند.
بطور مشابه، عبارات جست وجوی شده ی «پروازهای ارزان» و «دانشگاه های آنلاین» نیز عباراتی هستند که می توانند برای درآمدزایی استفاده شوند. شخصی که برای Xfinity یا اوبر جست وجو می کند، احیانا فقط اهتمام دارد به آن سایت ها دسترسی پیدا کند، اما گروههای موسیقی اغلب فضاهای تبلیغاتی گوگل را برای عبارات جست وجوشده با نام خودشان خریداری می کنند، برای اینکه نمی خواهند رقبا فضای تبلیغاتی آنها را در اختیار بگیرند.
احیانا اپل هم هزینه ی زیادی انجام داده تا صفحه ی فروشگاهش در جست وجوهای در رابطه با آیفون ۸ و ۸ پلاس در بالای صفحه ی نتایج قرار بگیرد.
۵۸۵۸
منبع: اچ پی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب